lørdag den 14. februar 2009

Vinterferie

Så er der kun en enkelt dag tilbage af vinterferien og endnu en gang må jeg konstatere, at jeg befinder mig fantastisk godt hjemme og at eneste problem er, at tiden går alt for hurtigt og jeg ikke når alt det jeg gerne vil...
Denne ferie har dog været meget anderledes end tidligere ferier og anderledes end jeg havde forestillet mig. Det er nu 1 uge siden at jeg stoppede med at amme Aske om natten og det har hele ferien i den grad båret præg af. Forestillinger om at Aske og jeg skulle i svømmehal, i zoo, på skovtur, besøge venner og legepladser osv. blev erstattet med mere hjemlige sysler (stille leg, smålure og rigtig mange hygge/putte/kramme-stunder samt småture til legepladser i nærheden. Underskud og søvnmangel er vist det der bedst beskriver ugen der er gået. I nat vågnede Aske kun 1!!!!!!!! gang, så jeg føler mig faktisk temmelig udhvilet, eller nu er jeg selvfølgelig træt, men det er pga. tidspunktet jeg skriver dette ;o)
Jeg har været ved at give op nogle gange udnervejs, for nøj hvor har det været drøjt med mega søvnunderskud og så en meget ked dreng, som selvfølgelig lige oven i det hele blev vildt snottet. Jeg tror og håber dog på, at det er det rigtige jeg har gjort, og at jeg ikke har givet min skønne søn sår på sjælen?! Søvnen gør os godt. Jeg tror på at det ikke bare er mig der nyder godt af timevis af uafbrudt søvn, men at det også smitter af på resten af familien at jeg aner mere overskud i nær fremtid.
Jeg sørger ikke over alt det vi ikke fik gjort i ferien, men glædes over de små ting vi har lavet:
Bygget snemand
Kigget på brandbiler på computeren
Sovet rævesøvn i barnevognen (drengen har ski god humor)
Læst stakkevis af bøger
Spist hirsepops, og andre lækkerier, i lange baner

Næsten færdigindrettet legekrog i stuen


Og nu kunne vi så godt bruge et par ugers ferie på at lave nogen af alle de ting jeg havde tænkt jeg skulle lave med mit dejlige barn...

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja endnu engang må jeg glædes,jeg kom til at tænke på morfar og mormor,hvor ville de have nydt at kunne følge deres skønne børnebørn på denne måde,men sådan var tiden ikke.Men vi nyder det i fulde drag.Tak Dani.Dejligt at Aske er ved at akceptere livets barske realiteter.Vi glædes over at I kan få kræfterne tilbage.Mange knus bedstefar og bedstemor

Anonym sagde ...

hej en hilsen her fra Elias og mig. Vi hygger her hjemme i dag - Helge og Jonas er nede og spille poker og Jakob er på arbejde. Da jeg viste billederne til Elias sagde han at det var Aske og hans mor og far, og han havde et stort smil på :0)
kan I have det godt, Helge og jeg kører til Berlin her i eftermiddag, glæder mig meget til det.
Knus Birgit

Tine sagde ...

Dani, jeg synes det ser ud som en skøn ferie i har haft! Og hvor er det fantastisk at Aske kun er vågnet 1 gang! Wauw, håber det er fremtiden...