lørdag den 17. juli 2010

Prærievognsferie

Fra lørdag i sidste uge og til torsdag, har drengene og jeg været med moster på prærievognsferie på Sydfyn. Det har været en blandet ferie - som jeg vil beskrive med ord lige fra fuldstændig fantastisk og superskøn til det total vanvid og benhård.
Jeg synes virkelig det er et fuldstændig fantastisk koncept og Sydfyn er nu ret så smuk. Fantastisk måde at få set noget natur helt tæt på, at geare ned, være sammen og så få lov at prøve noget helt nyt og anderledes. Det der med hestene fik vi (måske nok mest Connie) hurtigt styr på og selvom det virkede fuldstændig uoverskueligt med alle de seler, reb, dippedutter og andet halløj den første dag, så var det faktisk ikke så svært - hårdt til tider at holde styr på 2 heste som insekterne sværmede om og jeg torr nok at Connie syntes det var lidt grænseoverskridende at rense de der hove 2 gange dagligt; men hun gjorde det!

At være afsted som aleneforælder med to så små børn som begge er ret så glade for deres mor og som mener at det KUN er hende der kan varetage det meste, må så gå under kategorien "det glade vanvid", især da ugen blev tilsat lidt sygdom, 30 graders varme (som især Toke virkelig led under) og fluer der forstyrrede den, i forvejen så, sparsomme nattesøvn. Jeg har i mine 5½ måned som mor til to, aldrig været presset så meget som jeg glimtvis blev på turen, og jeg må tilstå at jeg flere gange var ved at tude af opgivethed og råbe "jeg vil hjeeeeeeeeeeeeeeeem". Når Toke så 5 min. efter sov trygt og Aske stolt kom og fremviste en mega snegl mens jeg varmede en chai over trangiaen, ja så var det hele glemt og afløst af ren lykke :o) skørt som sådan nogle følelser kan svinge ik?!

Min anbefaling går på at man enten er 1 mere voksen afsted end der er børn eller at børnene er store nok til at kunne hjælpe lidt til eller i hvert fald lege selv mens hestene og vognen ordnes og gøres klar til kørsel - og så behøver man ikke tage afsted i sommerens varmeste uge, og det kommer fra mig, som ellers ikke kan få nok sol og varme! Jeg har mod på at prøve igen meeeeeeeen der skal lige gå en 5-7 års tid vil jeg tro :o)

Vi kom ikke ret langt på ruten og vi valgte at afkorte turen med nogle dage, hvilket var et godt valg. Nu er vi hjemme igen og skal lige bruge nogle dage på at få indhentet noget søvn men vi har det godt og billederne viser bestemt også alt det gode ;o)


6 kommentarer:

Anja sagde ...

Heeeey seje kvinde!

Det ser lækkert ud - men jeg kan virkelig godt forstå, at det har været hårdt!

I har været savnet - glæder mig til vi ses!

Knus

bedstemor sagde ...

Hvor var det dejligt ,også tak for nogle hyggelige timer sammen med jer,og for endnu et kik her. mange knus bedstefar og bedstemor

søster Birgit sagde ...

kære søster

Jeg har været spændt på at se hvad du skrev og da selvfølgelig også på at se lidt billeder.

Tak for jeres kære besøg - det var dejligt med et improviseret besøg.

Knus og husk I er altid velkomne

connie sagde ...

Ja, hvad kan jeg tilføje?
Pruh, Rolig, Så godt....... og mange andre hesteforståelige ord.
Tak for en rigtig hyggelig hesteferie, det var mægtigt at være afsted sammen med dig og drengene. Så lad os se om en 7 år om det er tid til endnu en tur :-)

Hanne sagde ...

Forstår dig! 4 voksne til 4 børn siger min erfaring er fint - 2 til dyrene, 1 til maden, 1 til ungerne... Så næste gang tager vi flere afsted!
Lækre unger og billeder. Havde du Indtrykket af en fed ferie får lov at stå så længe der ikke kommer billeder af den særdeles pressede mor...
H

Hanne sagde ...

Hov - "havde du" kan slettes.
H