mandag den 9. marts 2009

Omsorgsdag

I dag var Aske's vuggestue lukket grundet pædagogisk dag, så derfor havde far taget en omsorgsdag. Havde egentlig ikke planlagt det helt store, men mens jeg stod og lavede morgenmad kom ideerne frem. Vi skulle til Frederikssund. Da det er 4 år siden i dag at min mor/farmor døde, synes jeg at det kunne være hyggeligt med en mandetur op og besøge min mors/farmors grav. Det blev en tur med bussen og S-toget, hvilket jeg regnede med at Aske var fint tilfreds med.

Vi kom afsted lidt over 9, og selvfølgelig kørte bussen lige foran næsen på os, men de næste 10 minutters venten på den næste bus 21, gik med at kigge på en brandbil (stigebilen) som var igang med noget træfældning 10 m. fra busstoppestedet. Så ventetiden gik rigtig stærkt.
Efter 10 minutters kørsel med bus, hvor snakken gik med at tale om morbror Dan og hans bowling kom vi til Flintholm station. Et fantastisk mekka hvor der kører busser, Metro og S-tog på kryds og tværs. Her gik de 10 minutters ventetid på Frederikssundstoget også stærkt, da der var masser at kigge på.

Turen til Frederikssund tog 30 minutter, og efter at Aske havde løbet rundt i toget (med mig i hælene :-)) var Aske ved at være godt træt. Og sørme om han ikke faldt i søvn inden vi var kommet væk fra stationen. Hmmm. Nå men jeg fortsatte i regnvejr gennem mit gamle Frederikssund (byen ligner jo sig selv fra den gang jeg boede der), og hen til Kvickly for at købe øko brød med hjem, samt nogle tulipaner til graven. Graven blev besøgt og blomsterne lagt, og selvom Aske sov var det et fint besøg.
Herefter gik turen hjemad igen, og da Aske snorksov satte jeg tempoet op for at jeg kunne nå at tage togturen hjem igen på samme klip. Det lykkedes at nå et tog inden det udløb. Da jeg nåede Nørrebro station sov han stadig, så jeg benyttede tiden til at hente en pakke i Døgnboksen, og komme på biblioteket. Aske vågnede derhjemme efter at have taget en 2½ times lur, så han var frisk og havde stor appetit. Vi hyggede resten af dagen og ved 15 tiden kom Dani hjem. Det har været en rigtig dejlig far - søn dag i dag. Glæder mig allerede til den næste

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Kim og Aske
Tak for dagens "historie" det lyder som en rigtig dejlig dag. Det ser ud som at Aske også havde en rigtig god dag.
Fortsat god uge til jer.
kh Connie

Anonym sagde ...

Hej Kim .Tak for din historie,tak at vi måtte følge med ,godt at Aske fik set så meget,og at du fik en god tur på kirkegården. Hvor er det godt at se Aske så glad.Mange knus herfra bedstemor