fredag den 27. november 2009

Lad en ny æra begynde

Dagen i dag er faktisk en lidt skelsættende en af slagsen. Jeg har haft sidste dag på arbejde og da jeg lukkede computeren og satte mig ud i bilen, var det med et smil på læben og speederen i bund at jeg drønede ind til Vuggestuen Fixkareen for at hente Aske for sidste gang ;o) Vi havde købt lidt legetøj som han gav stuen som afskedsgave, og det var tydeligt at han var helt med på at det var hans sidste dag dernede - pædagogen på stuen kunne oven i købet fortælle at de havde kunnet mærke det på ham hele dagen, det var som om han havde været mere glad...
Kim kom og så holdt vi lidt afslutning, fik samlet alle stumperne sammen og sagt farvel. Det var vist ikke den store sorg for nogen af os at sige farvel til vuggestuen for den har godt nok været årsag til mange snakke, frustrationer, tårer og overvejelser gennem de 15 måneder hvor Aske har gået dernede. Mange ting kunne og burde have været gjort anderledes, men det hjælper ikke nogen at tænke alt for meget tilbage på det, blot kan vi lære af det, og så nu koncentrere os om at se fremad.
Jeg glæder mig så meget til tiden der venter forude. Jeg glæder mig til at se hvordan vores hverdag bliver, hvad der bliver nemt og svært og alt der i mellem, men mest af alt glæder jeg mig bare. Jeg ved det til tider bliver hårdt og måske også skaber årsag til flere snakke, overvejelser, tårer osv. men grundlæggende er jeg sikker påd et er den rette beslutning vi har truffet og at fremtidsudsigterne overvejende står på lykke, glæde, latter, nærværd, leg, tid og kærlighed.
Jeg har en god fornemmelse i maven, og den har jeg savnet, så lad endelig et nyt livskapitel tage sin begyndelse, startende lige nu! God weekend

2 kommentarer:

mor sagde ...

Kære alle 3.Stort tillykke med jeres nye hverdag,og tak for at I altid vil indvolvere os i jeres hverdag,også tak at vi må tro, at vi må være en del af den.Mange knus fra mor, også sikker på far mener fra ham

Hanne sagde ...

vi glæder os med jer. Tårer, glæde leg og alt det der ligger indimellem er lige præcis det der samlet set gør det til et virkeligt liv. Håber at jeres fremover må blive rigt på det hele!
Tillykke med status som hjemmegående!