onsdag den 9. september 2009

En ualmindelig onsdag

Både Kim og jeg havde sene arbejdsdage i dag men for at det ikke skulle gå alt for meget ud over Aske, havde vi allieret os med bedstemor, som gladeligt tog ned i vuggestuen kl. 14. Da jeg ringede til hende kl. 16, havde de netop forladt vuggestuen!!! Aske mente ikke de skulle hjem, men i stedet blive og lege på legepladsen - skøre unge.
Da jeg kom hjem, kom Aske på ryggen i MT og så skulle vi lige ud og gå en lille tur. Var lige inde hos grønthandleren og den rare mand gav Aske et stk. indpakket slik. Aske aner ikke hvad slik er - men fiks på fingrene som han er havde han i løbet af et splitsekund pakket op og puttet i munden. Ja ja, en gang skal jo være den første, og erkendelsen af at der bare er ting jeg som forælder ikke helt er herre over, kommer i glimt. Jeg kunne høre at han gnaskede højlydt og så siger han "mmmm god pille" fnis og en forklaring om at det hedder en karamel, men nej Aske holdt fast i at det var en god pille han havde fået ;o) Han tyggede og tyggede hele vejen hjem, og jeg morede mig over at hans første stykke slik blev et eller andet stykke tilfældig slik, formentlig tilsat alverdens kemikalier (ingr. stod på tyrkisk så jeg lever videre i lykkelig uvidenhed) som jeg oven i købet fandt ud af var et stykke tyggegummi...

4 kommentarer:

Hanne sagde ...

Det bliver ikke sidste gang Aske vil med til grønthandleren...

connie sagde ...

Halløj sikke en dag. En dag med megen leg i vuggestuen og så et tyggegummi i munden - fantastisk dag kan jeg forestille mig :-)
Synes at ham Aske skulle se at få lidt bedre vaner.
Glæder mig til at se jer igen.
kh

moster Birgit sagde ...

Fantastisk hvad man kan risikere at blive udsat for hos ens elskede grønthandler.
Smiler og tænker at ja, selvfølgelig var det en anden end jer som skulle give ham det første stykke slik.
knus

bedstemor sagde ...

Ja tak for en vidunderlig oplevelse i vuggeren,han hyggede sig rigtig med sine venner,næste gang er det os der skal være sammen søde Aske og tak for sidst