lørdag den 17. oktober 2009

Strikkeri og fantasi

Efteråret er kommet, en veninde har lært mig en fantastisk teknik og verden er fuld af skønt garn så jeg er vendt tilbage til den skønne, stille beskæftigelse det er at strikke. Faktisk er jeg blevet så grebet af det, at jeg er gået i gang med adskillige projekter ;o)
I modsætning til strikkeriet, som er meget håndgribeligt og virkelighedsnært, viser min søn mig i disse dage at fantasien har fået frit spil. Jeg er derfor lige kommet hjem efter en dejlig, men kold, aftentur med ham den skønne i hånden. Efter aftensmaden proklamerede han, at vi skulle ud og finde snegle og han gik meget resolut ud og fandt sko, jakke og hue. Jeg måtte følge efter og snart befandt vi os ude på gaden, hvor vi med øjnene stift rettet mod fortovet ledte efter snegle. Vi fandt adskillige, i hvert fald i følge Aske, så dem måtte vi jo beundre og hoppe over. Trangen til en is meldte sig undervejs og eftersom jeg ingen penge havde med, stak han hånden dybt i lommen og fandt luftpenge frem, for de skulle da nok kunne skaffe os en is ;o) Det kære barn, han er nu bare så super sød og sjov!

2 kommentarer:

søster Birgit sagde ...

Hej søster
det er da et skønt strikketøj du der har lagt frem, glæder mig til at se Aske i den fine trøje.

Sjov fantasi Aske der ligger for dagen :0)
knus

connie sagde ...

Halløj da søster
Sikke fint og langt du er kommet. Er spændt på om du også får hæftet ender og sat knap i div. strikkerier du pt. har gang i.
Mon du forbereder dig på at tage noget strikketøj med på ferien?
Jeg har ikke fået pakket symaskinen ud endnu, men måske i løbet af ugen. Kan du ikke tegne Askes hue af på tirsdag, eller bede mor om det. Så forsøger jeg at få den klaret snarest.
kh til dig