onsdag den 22. juli 2009

Lidt mere ferie

Godt nok er vi hjemme igen nu, men I skal da ikke snydes for et lille læs og kig med i Askes og mine dage i Vejle og omegn :o)
Der var som sagt fuldt program på når der nu skulle holdes ferie i det jydske med moster og Tobias, og det har i den grad været mainstream-dansker-ferie, men det har hyggeligt og Aske har nydt det i stor stil.
Vi har været i Givskud løvepark, hvor Aske blev skræmt over et så fredeligt dyr som girafferne - han syntes åbenbart de var meget frygtindgydende når de sådan kom slentrende hen mod bilen. Han brugte resten af dagen på at bearbejde oplevelsen ved at bekræfte sig selv, og alle os andre om, at "girafferne er ikke her, de er langt væk". Det lille pus!
Legoland blev også besøgt, sammen med ½ mill. andre, hvilket nær havde taget pippet fra både mig og Aske. Aldrig har han siddet så meget i sin klapvogn før - han kunne simpelthen ikke overskue at komme ned at gå mellem alle de mennesker og udsigten var ikke altid den bedste i slyngen (som han ellers også tilbragte en del af dagen i). Han fik prøvet lidt forskellige forlystelser og var ellers mest fascineret over alle de både, tog, fly og biler der kørte rundt i miniformat. Nå jo, og så at stable madkasser, fnis (måske fordi der lige præcis der ikke var mennesker).
Ellers gik aftenerne i Vejle med leg og hygge. Total selskabsabe ham Aske, gik i seng samtidig med os andre og satte sig veltilpas hen i sofaen om aftenen om sagde "kaffe og kage" og forventede så en vis form for servering :o) Han er skøn skøn skøn.
Turen hjem gik forrygende. Aske sov hele vejen, Tobias noget af den, så der var rig lejlighed til at få sludret med søster, som også sørgede for løbende forfriskende. Nu vil jeg hænge lidt vasketøj op og så liste ind i sengen til Aske, som for første gang i denne uge er gået i seng FØR mig.

3 kommentarer:

connie sagde ...

Halløj søster
Tak for hyggelige dage sammen, det blev jo til mange timer og med børn hele tiden :-)
Tobias og mig gik i seng kl. 8 i går aftes, og Tobias har her i formiddag ligget i sin seng og set tv - så lur mig, han er i underskud på søvn!!
Men tak for hyggeligt samvær og oplevelser sammen med drengene.
Glæder mig til nye sammen med dig og Aske.
kh

søster Birgit sagde ...

hej søster og Aske

Det er jo skønt som I har taget for jer af de Danske sommer oplevelser :0)

Dani jeg tilslutter mig helt og fuldt at det er skønt med kørerture og børn der sover på bagsædet.

Knus og fortsat god sommer - nu er det jo snart nogle andres tur til at holde ferie.

Knus

mor sagde ...

Nej hvor skønt at se jer her igen.Ja jeg forstå der er sket en masse.mange knuser fra far og mor