mandag den 7. januar 2013

Mit firkantede projekt...

Den første firkant jeg hæklede (forrige indlæg) var i tykt uldgarn på nål 5, ligeså var den næste (billede). Opskrift fra lutter idyl.
Og så var det at jeg tænkte at det bliver for kraftigt, tungt og voldsomt...

Nu er jeg så startet forfra, i tyndt uld & alpaca, på nål 3 og jeg er allerede langt mere tilfreds med resultatet (selvom jeg kun har fået hæklet to nye firkanter) :)
Den første lille firkant er samme opskrift som den ovenfor...

Den næste er fra Drops design - fascinerende hvor forskelligt er resultat man får, blot ved at bruge andet garn. Den er mit første forsøg i at hækle efter diagram.

Pt er firkanterne ca 7,5 x 7,5 cm og det er mit udgangspunkt, men skulle det vise sig at jeg får firkanter i en anden størrelse også, tænker jeg nok det kan løses ;) Den første firkant "wheels within wheels" skal jeg klart have lavet igen i tyndt garn, men nu var der bare liiiige et par andre jeg ville have hæklet først :)
(og så beklager jeg de ikke så gode billeder, men jeg har så lidt tålmodighed... så jeg gider hverken strække firkanterne, hente spejlreflekskamera eller vente på godt lys før jeg tager billeder :-) )

1 kommentar:

mor sagde ...

Det ser da vildt godt ud ,knus