mandag den 28. januar 2013

Nye firkanter

Ej jeg burde virkelig gøre noget ved de firkanter inden jeg smider dem på bloggen - de er faktisk fine og firkantede i virkeligheden :)
Øverst tv. er lavet med inspiration fra den her opskrift, men jeg fandt hurtigt ud af at den ville blive ALT for stor. Jeg lavede den derfor i stgm i stedet for dbstgm som i opskriften, og fulgte den kun indtil 4. rrunde hvorefter jeg improviserede udfra billedet :)
th. er fra et  specialhæfte i hendes verden uge 46 i 1978 :) Min mor havde fundet en stak gamle damebladsopskifthæfter til mig, og den her lille firkant er starten på opskriften til en grydelap. Der er virkelig meget fint hækleri og strik i de gamle hæfter, så der kommer helt sikkert mere fra dem...

Nederst tv. er lavet ud fra fri fantasi. Jeg havde noget garn og en hæklenål, men ingen opskrift med en dag jeg var i byen og så lavede jeg den her. Meget simpelt: hstgm i en spiral (som jeg fornemmede mig frem til...) og til sidst en omgang hvor spiralen blev gjort firkantet. Jeg elsker simpelthen at hækle - fordi det er så enkelt at lave og forme noget hen ad vejen :)
th. er herfra, dog passede den ikke med mine mål, så jeg tilføjede en runde "mandala" inden jeg lavede den til en firkant. Til sidst tilføjede jeg en omgang fm.

Ingen kommentarer: