onsdag den 21. maj 2008

Så kom der brev...

I dag da Aske og jeg kom hjem fra svømmehal og gåtur lå der brev i postkassen! Det var fra Pladsanvisningen... Jeg var jo godt klar over at det ville indeholde tilbud om institutionsplads til min lille baby, men det var alligevel med et noget bævende hjerte at jeg åbnede det. Aske er blevet tilbudt vuggestueplads pr. 1. august i en af de inst. vi havde ønsket. Lige da jeg så hvilken inst. det var tænkte jeg "ej gid det havde været den anden" men lige bagefter tænkte jeg så, at jeg nok ville have tænkt det samme hvis det var den anden inst. vi var blevet tilbudt. Tror bare det stadig er så uvirkeligt for mig, at min lille dreng skal i vuggestue og jeg har hele tiden bildt mig selv ind, at der er læææææææææææænge til, og så bliver det pludselig meget virkeligt og nærværende når man modtager sådan et brev.

Ja, i dag, hvor han er præcis 11 måneder, har han så af flere omgange demonstreret at han måske ikke er så lille en bebs længere som hans mor gerne vil have ham til at være. I hvert fald har han kravlet for første gang i dag (havde jo troet at han ville springe det stadie over og jo der var kun tale om 10 cm, hvorefter han skyndte sig at sætte sig på numsen igen, men alligevel ;o) og pludselig stod han så på hænder og fødder med strakte ben og numsen lige i vejret. Risene han fik serveret til aftensmad, fik han selv skovlet op på gaflen og puttet ind i munden (omend der vist havnede flere på gulvet end i maven) og som vanlig var der efterfølgende gevinst på potten... Jo han bliver stor gør han og det er også dejligt, men lige nu kan jeg slet ikke forlige mig med, at han skal starte i vuggestue.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

hej Søster
Ja, virkeligheden er ikke altid som man lige tænker den skulle være.
Aske er bestemt ikke nogen baby mere, han er en dreng der er på vej ud i "verden". Tillykke med pladsen, og jeg kan helt føle at han da ALTID skal være sammen med sin mor....for hvordan skal han ellers klare sig!
Men nu har I alle så lige noget tid til at vænne sig til tanken, og så sker der nok også noget for alle de kommende måneder - altså inden 1. august hvor Aske skal have sin 1. dag i vuggestue.
kh herfra

Anonym sagde ...

Jeg kan godt nok se, Connie har været tidligt på.Tillykke med pladsen,den skal Aske nok blive glad for,og jeg tror også, du nok skal klarer det Dani.Aske vil da gerne se andre børn,hvilken dag er det I går i legestue? Hyggeligt at han også vil kravle.knus mor