onsdag den 23. april 2008

Dagens indkøb

Ja så er brillevalget afsluttet, og det er tid til at "flashe" mit nye look ;o) Jeg havde jo, som altid, svært ved at vælge. Heldigvis tog min kære mand med ned til optikeren og som altid havde han ingen skrubler ved at bruge penge - mange penge, så hans kommentar var bare "jamen hvad med at få det ene par lavet til solbriller?" Jo han er skøn ik?! så nu er jeg den lykkelige indehaver af hele 2 par nye briller... Begge store briller, men hold da op hvor føler jeg mig smart og "ny" med dem på. Et par skinnende sølv og et endnu mere par skinnende guldbriller er nu hvad jeg er den lykkelige indehaver af...

Dagen er også gået med at være til børnelæge med Aske for at få undersøgt de underlige knæk-lyde der kommer fra hans ben. Efter en grundig almen undersøgelse, hvor han blev målt, vejet, mærket på, lyttet til og det hele konstaterede hun at han, ikke overraskende, er en sund og rask dreng med overbevægelige led, men mente dog ikke at der på nuværende tidspunkt var tale om desideret hypermobilitet. Vi skal dog til kontrol om 2 måneder så hun kan se hvordan han udvikler sig, og hvordan hans gang bliver når han kan gå selv - hvilket hun bestemt mener han kan til den tid :o) Nå men altså vi har nu fået lægeordineret en gangvogn og et par sko, så moderens shoppegen fik frit spil i timerne efter lægebesøget... Ellers noget af en oplevelse sådan at være ude at shoppe det første par sko til sin søn - hold da op en service og grundig vejledning den rette butik kan præstere (noget mange andre butikker godt kunne lære lidt af). Askes fod blev målt, mærket og iført et par sko hvorefter der blev målt og mærket igen. Andre sko kom på og så blev der mærket lidt mere. En kollega blev tilkaldt for at komme med sin vurdering og således gik det til at Aske fik sit første par sko :o) Han synes det er lidt mærkeligt at have dem på - laver høje knæløftninger og hiver i snørrebånd, men stavrer fortsat glad og gerne afsted i hele lejligheden.

2 kommentarer:

Hanne sagde ...

flot og supersmart mor! glæder mig til at se dig live med brillerne.
Og så er det da bare afsted med ham Aske - håber det hjælper. Kærligst Hanne

Anonym sagde ...

Hej søster
det er da bare super med de briller, og ja det er skønt at bruge penge. Fine sko din lille søn der har fået - var det inde hos Halgreen du fik den udsøgte service? Knus og god weekend til jer alle 3, Birgit