fredag den 6. juni 2008

Min første fars dag

Jeg vil gerne dele min fantastiske første fars dag jeg havde i går med jer som læser familien Borups blog. Det hele startede med at jeg stod op som den første i går kl. 6.15. De andre to snork sov. Inde på spisebordet lå der et kort fra Aske, som mor, Dani, havde hjulpet med at skrive. Her stod der at de havde arrangeret en dag for mig når jeg kom hjem fra arbejde kl. 12.00. Jeg var spændt da jeg kom hjem. Vi startede med en god frokost alle tre, og efter en time pakkede vi for vi skulle på tur. Jeg vidste ikke hvorhen eller hvad vi skulle. Det eneste jeg fik af vide var at jeg skulle have gå sko på og min cykel med. Nå, tænkte jeg, så skal vi sikkert ud og gå langt. Min tålmodighed kom på en stor prøve mens vi gik ind mod byen, og jeg var nok ikke den mest positive at have med, men efter lidt tid gik det bedre. Vi kom til HC Ørstedsparken, hvor vi satte os og spiste lidt frugt mm., mens Aske sov i barnevognen. Efter lidt udspørgen fandt jeg ud af at vi skulle mødes med nogen, og jeg gættede rigtigt. Vi skulle mødes med Brian, Trine og Frigga. Det viste sig at Brian heller ikke vidste noget om hvad der skulle ske.

Efter at vi, alle seks, havde siddet hygget lidt gik vi alle sammen ind på legepladsen. Dani og Aske kender den godt, da de tit er på den. Her fik børnene leget i sandkasse og gynget. Ved 17 tiden sagde pigerne at det var tid til at tage videre, og vi vidste stadig ikke hvor vi skal hen. Vi gik ud af HC Ørstedsparken og op til Nørreport og videre til Store Kannikestræde, hvor den næste gode overraskelse kom. Vi skulle alle seks ind og spise på Riz Raz. Mums. Fantastisk mad. Vi sad udenfor i gården og nød maden og det gode vejr. Da klokken blev 18.30 skulle vi af sted igen. Jeg troede at det var aftens program og at vi skulle hjem ad, men nej. Vi skulle videre. Vi endte inde på Rådhuspladsen 10 minutter senere, hvor den sidste overraskelse kom. De to fædre skulle i biografen kl. 19.00 og se ”…og det var Danmark”. En fodbold film der handler om dansk landsholdsfodbold fra amatør til professionel. En virkelig god og sjov film med en masse mål, interviews og kommentarer. Filmen gav en vis form for national stolthed, og jeg vil da erkende at jeg var helt op og ringe da jeg cyklede hjem. Kanon dag med en kanon afslutning. Efter filmen føler jeg mig total klar til EM i fodbold (også selvom at Danmark ikke er med), som starter i morgen, lørdag, og varer en måned. Juhuuu.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Kim
Genial overraskelse - godt at de Mødre kan finde på noget sammen med deres børn! Så pas på....for det var kun den 1. af en LANG række fars dage.
kh Connie

Anonym sagde ...

Tak for en dejlig hilsen fra dig Kim.Det var da fint at de 2 unge mødre kunne finde på noget sammen,og at deres mænd synes om det.Jeg glæder mig stadig over jeres gode ide med blokken.Tak .Emmy

Hanne sagde ...

Sikke en dejlig overraskelse - nu må du sørge for at ambitionsniveauet ikke falder, så din kone også de næste mange år holder gang i en nystartet tradition...
Tillykke med at du er FAR
Hanne