søndag den 1. juni 2008

Tørklædetanker

Så er det sommer, i hvert fald ifølge kalenderen, men det har det jo været længe nu og nøj hvor er det bare dejligt. Jeg er bestemt skabt til godt vejr og elsker bare sol, sommer og varme. Må dog sige, at jeg har fået et lidt andet syn på solen (som jeg har med så mange andre ting) efter jeg er blevet mor, for nu skal jeg hele tiden sørge for skygge, solcreme, hatte, temperatur osv. osv. Mine forældre har ikke været hjemme i weekenden, så vi har igen benyttet os af chancen for at låne hus og have. Med undtagelse af aften og nat, er timerne brugt udendørs - dels med gåture og dels i sandkasse og på græsplæne. Aske nyder vist også at være ude, det fordrer i hvert fald til at træne det motoriske, og faktisk tror jeg, at jeg lige så forsigtigt godt tør sige, at han kravler nu ;o) Han er også blevet langt mere sikker til bens, meeeen jeg er stadig tilbageholdende med at sige, at han går. Han tager skridt på egen hånd, men det er, i mine øjen, ikke det samme som at han går...
Og så til det med tørklædetanker (det er bare så svært ikke lige at fortælle lidt nyt om Asketrolden...) som egentlig var mit erinde her i aften. Jeg bliver så frustreret, gal, chokeret og ikke mindst pinlig berørt over at være dansker i hele denne tørklæde-forbuds-snak. Kunne fortælle meget og længe om mine tanker om dette emne, men vælger ikke at gøre det. I stedet er Aske og jeg (og andre ved jeg) i gang med en stille demonstration til støtte for kvinders ret til at bære tørklæde. Vi render derfor rundt og ser sådan ud i disse dage

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ja I er bare så skønne,godtI , vi selv kan bestemme.knus mor