tirsdag den 8. juli 2008

Sugerør, Spand, Sykelhjelm & Sommer

Uha så er vi allerede godt inde i juli måned og som altid flyver tiden afsted. Utroligt at det til stadighed kan komme bag på mig og at jeg efter over 1 år herhjemme stadig ikke har vænnet mig til det. Der er ikke blevet skrevet så meget på det seneste hvilket primært skyldes at mine aftener er brugt på at putte Aske... Den lille krop kan slet slet ikke finde ro for tiden og nogen gange må jeg kigge efter om der sidder Duracell i ryggen på ham ;o) I aften er det så gået noget anderledes og han skvattede omkuld nærmest før han ramte madrassen så nu ser jeg mit snit til at dele lidt blandede, spredte tanker og fremvise lidt billeder.
Det er forunderligt som sådan et lille menneske helt af sig selv lærer sig nye ting hele tiden - tænk hvis vi andre tillærte os nye ting og kunster med samme hast - gys! Vi har et par gange givet Aske et sugerør men han har på ingen måde vist tegn på at han vidste hvad han skulle bruge sådan en dims til ud over at tygge i. I går fik han så igen et sugerør og sandelig om han ikke sugede og efter få øjeblikke tømte glasset med smoothie...

Vi er nu ved at være fuldtids-stofble-brugere og jeg må tilstå at jeg har fået mig en ny og meget nørdet hobby ;o) Der kan gå timer med at surfe nettet for div. bleer og snakke blesnak med andre "på stoffer" - fantastiske og fagre nye verden. Nu er jeg så også gået i gang med projekt strik-selv-blebuks, jo jo bare kald mig husmor! Nå men altså sådan nogle stofbleer fylder jo lidt i landskabet inden vask, så Aske og jeg måtte lige en tur i Ikea og indkøbe en ny blespand ;o)

Endnu et nyt indkøb består af en Sykelhjelm og tænk at de kun findes i helt ubeskrivelig grimme designs?! Tror bestemt der må være potentiale for at starte firma med salg af fikse og smarte cykelhjelme til børn. Jeg har set adskillige fuldstændig fantastiske cykelhjelme som jeg gerne vil eje til mig selv, men dem til børn skal åbenbart hverken være seje, smarte eller tjekkede - de skal bare være grimme! Kim spurgte endda ekspedienten om de ikke bare havde sådan en helt ensfarvet en, hvortil svaret lød "nej da, det vil børnene jo ikke have". Hmmm personligt tror jeg nu at Aske og alle andre børn på 1 år er pænt ligeglade med hvordan deres cykelhjelm ser ud! For Aske har tiden i hvert fald ikke gået med at kigge på hjelmen, men på at finde ud af hvordan sådan en kommer op på hovedet og sidder rigtigt.

Folk omkring os vender hjem fra ferie eller tager afsted på ferie i disse dage, hvilket bestemt får rejsefeberen til at rase i det lille hjem. Vi glæææææææææææææder os til det bliver vores tur til at sætte os op i et fly og komme på ferie. Kim planlægger på livet løs og jeg er sikker på at han får arrangeret en fantastisk ferie til os, jeg følger bare med og ser frem til bare at være sammen!

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja Dani, endnu en gang må jeg glædes over din skønne måde at beskrive jeres liv på.Ja vi, jeg glædes jo også over hver gang vi ser jer og jo ikke mindst den lille mand,vores tur med ham i torsdags ,glemmer vi vist aldrig.håber I tager den fine hjelm med ,så vi kan se den på ham, knus mor

Anonym sagde ...

Halløj med jer
Ja, tænk lige hvordan det er at opleve alting for 1. gang! Det må være en helt fantastisk verden når man undres og har brug for at undersøge alting for at finde ud af hvilke muligheder der måtte være for udnyttelse af div. ting.
Har læst at det er det aldrig stopper for en der tænker/er filosofisk - nemli lader være med at lade sig begrænse af de erfaringer og dermed ikke har fastlåst sin omverden!! Noget vi er nogle der kunne lære meget af.
kh Connie
Andre end jer ser frem til ferie....jeg glæder mig til hvad "ferie planlæggeren" finder på.

Falkemor sagde ...

Åh ja en fin tanke ikke at lade sig begrænse af erfaringer eller at fastlåse sin omverden! Det tror jeg da lige jeg vil forsøge at have i baghovedet fremover.

Anonym sagde ...

Filosofi - ja, det er noget jeg har læst om i en bog!
Men mægtig interessant, og vildt ærgeligt at "voksnes" erfaringer begrænser ens måde at tænke og handle på.
Vi kan helt sikkert lære noget af de små....samt af andre kloge med filosofiske kompetencer.
kh Connie

Falkemor sagde ...

Forhåbentlig kan vi også lære noget af os selv, hvis bare vi er villige til det! F.eks. at bryde en vane er for mig også at åbne op for sine egne begrænsniger. Og så i den grad at få et barn - i hvert fald hvis man som jeg, ønsker at reflektere over mine valg og mønstre ift. Aske og ikke bare gøre "som man plejer at gøre" eller det som alle andre gør.