onsdag den 20. august 2008

365 dage

For mig står den 20. august 2007 som lidt en skelsættende dag, idet der skete en ændring med Aske - han faldt for første gang i søvn uden at blive gået rundt med på armen/brystet og uden først at græde i timevis... Det er nu 1 år siden vi indførte vores "putte ritual" så jeg ved præcis hvor jeg har befundet mig de sidste 365 aftener. Uanset hvor vi har befundet os henne på denne jord, så har jeg de sidste 365 aftener lagt mig på en madras med min lille søn ved brystet og der er jeg blevet liggende (mere eller mindre i hvert fald) til hans krop er blevet slap, hans vejrtræknig rolig og søvnen har indfundet sig. Når jeg husker 1 år tilbage mindes jeg hvordan jeg ikke troede helt på at det nye putteritual ville virke, og hvordan jeg i de første mange dage tænkte "i morgen går den ikke længere, så må finde på noget nyt igen" men nu har ritualet holdt 1 år så det er vist et meget godt et af slagsen ;o)
Det er egentlig noget underligt noget det med ens barns søvn. I perioder fylder det helt vildt meget, selvfølgelig primært i de perioder hvor søvnen er dårlig, og i andre perioder fylder det ingenting. Her fylder den lidt i disse dage, ikke herhjemme men i vuggestuen, for Aske har bare en meget bedre dag hvis han får sovet nok, og det kniber det med i vuggestuen. Herhjemme der i mod sover han glimrende. Vi er endda kommet dertil hvor han er begyndt på selv at bede om at komme i seng!
Gad vist hvordan det hele har ændret sig om 365 dage...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja jeg kan godt huske det med at putte,men det er jo også hyggeligt,og tænk der er ingen andre der kan bruges,kun mor,når jeg tænker tilbage ,bliver jeg helt stolt.Jeg tror dog ikke der går så lang tid før den lille mand opdager,at han kun har denne mulighed ,når du er i nærheden.Mange knus mor

Hanne sagde ...

Hatten af for dig. Jeg har altid mødt muren ved de 8 måneder og gjort krav på lidt mere ligestilling omkring putningen af ungerne. Godt for dig, godt for Aske at det går godt med det. Håber han snart opdager glæden ved en middagssøvn i vuggestuen.
Hanne