mandag den 25. august 2008

En ny uge

Så er en ny uge igen i gang og mandag er næsten forbi. Selvom vi ikke alle sammen har været sammen, har det vist været en ok dag. Jeg stod tidligt op og kørte på arbejde mens Kim stod lidt senere op og lod Aske sove til han vågnede af sig selv kl. 8.10! Det resulterede i en hyggelig far/søn morgen hvor Aske var frisk og glad. Turen på cykel ned i vuggestuen foregik endda under snak og sang selvom Kim et par gange måtte stoppe for at tørre snotnæse...
Da de kom ned til vugestuen stoppede det gode humør vist ret så brat og Aske klamrede sig til Kim og gav velvilligt stoooooooore krammer :o(

Da jeg skulle hente Aske kunne jeg allerede høre ham i det jeg trådte ind i ad hoveddøren - ikke gråd men meget højlydt og glad snak ala "na na na a det na na". Jeg gik ind på hans stue og der sad han så sammen med de andre børn rundt om bordet og var i gang med eftermiddagsmad. Jeg fik et stort smil og der blev rakt en enkelt hånd ud mod mig, men han fortsatte med at spise og skulle også lige fortælle at han altså var tørstig og gerne ville have vand i sin kop. Det var et dejligt syn og jeg kunne bare se på ham at han havde haft en god dag - han så glad ud; også i øjnene. Han havde været på legepladsen indtil frokost og sovet 5 kvarter, vågnet og været glad, så alt i alt en god dag i vuggestuen. Han sagde stille og rolig farvel og uden at klamre sig til mig, gik vi ud og pakkede hans ting sammen og vinkede endnu en gang farvel.

Vi har rigtig hygget os herhjemme i eftermiddag med at lege og gå en tur da Kim kom hjem. For første gang har Aske siddet i lang tid og bare puttet sig ind til mig (han faldt på badeværelsesgulvet og var rigtig ked af det, men normalt får jeg bare lov at trøste og så vil han ned og lege videre men i dag blev han siddende på mit skød med hovedet hvilende på mit bryst) Det har formentlig også noget at sige at han var træt træt træt - kl 19 var der ikke mere energi at hente og han kom derfor i seng og faldt næsten omgående i søvn.

I morgen skal Aske og jeg være hjemme og så er vi allerede næsten halvvejs gennem ugen...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er da dejligt,skønt hvis han alerede synes det er ok knus herfra mor

Anonym sagde ...

Hej da Aske og co.
Ja, det er slemt ikke at skulle være hjemme....men dem der henne i vuggeren er ok som erstatning - for en tid altså!
Håber du får leget rigtig meget, og at du slipper for de slemme drenges slåskampe og kyssene for de tøser?!
Nå, men fortsat god dag....og moster glæder sig til at kramme dig.
kh Moster