torsdag den 4. september 2008

Arbejde

Det er vist ingen hemmelighed, at jeg ikke ligefrem har været begejstret for at komme tilbage på arbejde. Jeg synes stadig Aske er lille til at blive afleveret i institution og jeg savner ham rigtig meget. Jeg er tilsyneladende født et par generationer for sent, for jeg tror faktisk jeg ville egne mig ganske glimrende til at gå hjemme med Aske - i hvert fald så længe vi bor i Kbh. Byen byder på mange tilbud som vi har hygget os med at gøre brug af; rytmik, legestue, babysvømning m.m. og så er der alle blomsterbørnene som vi har nydt at lege med samt samvær med andre vi kender som er på barsel. Tanker om at droppe arbejde og gå hjemme, har bestemt været samtaleemne mange gange herhjemme men ideen er desværre i konflikt med vores økonomi... Situationen pt. er, at jeg har nogle feriedage til gode og dem har jeg fået lovning på at jeg kan afholde i løbet af de næste måneder, sådan at jeg mere eller mindre får en ugentlig fridag. Der arbejdes desuden på at jeg går ned i tid efter jul, sådan at jeg på sigt får en ugentlig dag hjemme hvor Aske og jeg kan gøre lige hvad vi har lyst til ;o)
Der er nogle tekniske, praktiske og logistiske detaljer som endnu ikke er på plads, men håbet om mere tid med Aske anes i nærmeste fremtid og det gør mig glad. Det er ikke den optimale løsning der er i vente, men en bedring af tingenes tilstand og det er bestemt ønskværdigt og hårdt tiltrængt. Historien om vores hverdag og mit arbejde slutter ikke her, så mon ikke en fortsættelse følger...

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Held og lykke med fortsættelsen knus mor

Hanne sagde ...

godt at høre det lysner lidt på arbejdsfronten! Helt ærligt så tror jeg ikke du er født for sent, en hjemmegående mor for 40 år siden havde bestemt ikke alle de hyggelige tilbud du har haft i barselstiden. Men vigtigst af alt i mine øjne, så havde det formentlig ikke været selvvalgt, men samfunds- eller mandsdikteret!
Desuden havde du garanteret ikke været frisindet nok til at lade lejligheden flyde med toiletpapirstrimler når manden kom hjem fra arbejde!!!
Bortset fra det forstår jeg hvad du mener. Tiden med sit lille barn er uvurderlig, og der findes selvklart ikke noget vigtigere end at gøre det der føles rigtigt som familie. Håber rammerne og jeres ønsker kommer til at passe sammen!
Godnat. Hanne

Anonym sagde ...

Hej Søster
Du ved at ting altid går i bølger....så måske er du bare forud for din tid!
Lyder skønt med at det ser ud til at fridagene kommer sådan hen af vejen.
Og så..... lige om lidt er det weekend, nyd det.
kh herfra