tirsdag den 23. september 2008

Venner

Jeg havde faktisk ikke troet det muligt, at jeg som voksen, ville danne nye venskaber - i hvert fald ikke i den grad som det er tilfældet, efter jeg har mødt de skønneste blomsterdamer. Jeg er typen der altid har haft en bedste-veninde og så ganske få andre veninder/venner, hvilket til tider har gjort tilværelsen lidt ensom. Når bedste-veninden f.eks. var på lang ferie eller vi lige var lidt uvenner, så var der ikke så mange andre veje at vende blikket, tankerne, tårerne og smilene. Jeg havde godt tænkt/håbet at jeg ville møde nye mennesker i forbindelse med at jeg fik et barn, for pludselig færdes jeg i kredse, hvor det er naturligt at møde nye mennesker(legeplads, rytmik, svømning, vuggestue osv.) men har altid tænkt at det jo ville blive venner "gennem" Aske og at det var børn jeg havde til fælles med disse mennesker. Sandt at sige, ville jeg ikke have fundet blomsterdamer uden Aske, og jeps, vi er meget sammen om vores børn, men vi er også sammen som kvinder, døtre, mødre og personligheder og jeg er vild med det og jeg er vild med tanken om at jeg har fået nye venner, som gerne vil dele tårer, smil, drømme, tanker, ideer og meget andet med mig ;o) Dejligt med nye venner men sandelig også skønt med gamle venner og så stadig at have den der bedste-veninde ;o)
Venner er super vigtige at have og det gør mig glad, at Aske allerede er i fuld gang med at danne venskaber. Blomsterbørn leger han med så ofte det lader sig gøre, i vuggestuen får vi af vide, at han er meget kærlig (og viser det til tider ret så hårdhændet) overfor de andre børn og Esther har vist allerede en særlig plads i hans hjerte. Venner varmer og gør godt og så tror jeg faktisk ikke at man kan få for mange af dem, men måske tager jeg fejl?!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja det er dejligt med venner,tillykke med dem alle.Hvor er Ester og Aske skønne Hvor er det skønt at mærke din store glæde God dag til jer

Hanne sagde ...

venner tror jeg heller ikke man kan få for mange af - men for lidt tid til dem, Ja...
Som jeg sagde igår, dejligt med alle dine/jeres nye inspirerende og gode venner. Jeg venter besøg af mødregruppen, omend ikke venner, så sjove og spændende input...
Hanne

Anja sagde ...

Kære Dani. Jeg har det FULDSTÆNDIGT som dig; er det ikke bare for fedt!?! Vi er venner pga vores børn, men vi er venner om så meget andet også. Føler mig også uendeligt priviligeret og dét kom jeg lige i tanke om, ved at læse din blog. Dejligt :-)