tirsdag den 19. februar 2008

Catlins

Saa har vi endelig fundet et sted, hvor der tilsyneladende er hurtig internetforbindelse. Hermed kan I saa blive opdateret lidt paa billedfronten (se tidligere indlaeg hvor der nu er lidt billeder) :o) Vi har det fortsat rigtig godt alle 3 og nyder det stadig. Joo det bliver da ogsaa meget godt at komme hjem igen, men lige nu stresser vi en smule over alt det vi stadig gerne vil na - nu maa vi se hvor meget det bliver til og ellers kan vi da bare glaedes over alt det vi har oplevet. Aske stortrives og udvikler sig fortsat med lynets hast - det er svaert at foelge med i alle hans kunster. Det helt nye nu er, at naar han sidder paa numsen, saa laener han sig ud over foedderne og kommer dermed om paa maven... Saa altsa det der med at man kun kan laere at komme op paa haender og knae ved at ligge paa maven, holder i hvert fald ikke her Aske goer praecist det som kloge tante Hanne sagde boern goer...) Ellers siger han dadadada KONSTANT, selv i soevne og det er ogsaa den foerste lyd der kommer naar han slaar oejnene op om morgenen. Ja historier om Aske er der nok af, men i det store hele, glaeder vi os bare til at komme hjem og fremvise ham til jer alle sammen.
Her er det formiddag, og vi sidder lige nu i Dunedin, hvor vi skal tilbringe det meste af dagen - forhaabentlig med at se paa albatrosser, pingviner og maaske en soeloeve eller 2. Ikke at vi anstrenger os efter det sidste, for i gaar var vi super taet paa en kaempe soeloeve, som laa og solede sig paa stranden. Det var en fantastisk oplevelse! De sidste par dage er gaaet med at udforske sydkysten, det som kaldes Catlins. Vi saa en fossilet skov (ikke at vi kunne se ret meget...) og ellers en masse vindblaest landskab, strand, enorme boelger, bakker og faar!
Vi har vaeret paa sydoens sydligste punkt - Slope Point, og jeg skal da lige love for, at vi fik boelgesuset at maerke her. Mine kaere vandrestoevler, som har fulgt mig halvvejs gennem verden, i bogstavligste forstand, gennem de sidste hmmmm 13 aar tror jeg det er blevet til, har maattet lade livet. En dag da vi var ude at vandre, roeg saalen paa den ene stoevle af og det eneste der var at goere var, at hive begge saaler af saa jeg kunne gaa nogenlunde (ellers var der jo hoejdeforskel paa mine foedder). Lidt vemodigt, men paa den anden side, saa tror jeg vist ikke at jeg kunne tvinge flere km ud af dem - de har gjort det godt! Jeg har overvejet at koebe nogle nye hernede, men nu maa vi se om der bliver plads, for vi har vist shoppet liiiiiidt andre ting ogsaa.

Tak for alle jeres kommentarer, det er altsaa en sand fornoejelse at logge ind paa bloggen og laese lidt fra jer. Det er svaert at sige hvad der har vaeret det flotteste/den stoerste oplevelse hernede, da denne naaned har vaeret fyldt med saa mange fantastiske ting. Generelt foeler vi os bare saa taknemmelige og priviligerede over, at vi faar lov til at opleve alt det her. Bliver helt overvaeldet over alle de mange oplevelser vi faar lov at berige vores liv med...

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej med jer. Endnu en dejlig morgen, hvor vi kommer op,og der er hilsen fra jer skønt.Alt vel her, vi er ved at få forår 5til 8 gr. og lang tid lyst,det er rigtig dejligt. ellers er vi begge begyndt at læse en del,det er hyggeligt. jeg spiller også hjerter fri både alene og sammen med far.Knus til jer all3 mor.

Mette sagde ...

Hej fam. Borup.
Herhjemme hos Villads går det også rigtig godt, og vi er meget misundelige på jeres fantastiske rejse. Vi glæder os meget til I kommer hjem, så vi kan høre og se meget mere om turen. Dejligt alt det nye der sker med Aske, det bliver så sjovt at se ham. Det er faktisk meget af det samme som Villads er begyndt på, så de følges meget godt ad. Vi har lavet børneværelse og det fungere bare kanon, jeg får da sovet lidt mere.
Vi har været meget ude og lave nogle ting, så det ikke bliver for kedeligt at sidde herhjemme, nu hvor der skal ske noget mere for ham. Der er ikke mødregruppe den første fredag du er hjemme, men så finder vi ud af noget ugen efter.
Stort knus fra Villads og Mette

Hanne sagde ...

sikke nogle postkort lignende scenarier i bevæger jer i!!! Heldige Asener. NYD DET - også for mig... Jeg har nemlig ikke lige udsigt til at komme en tur på den anden side af jorden!
Herhjemme går i glip af diverse bål og uroligheder i gaderne, med dertil følgende store avisoverskrifter og politiske standpunkter. Desuden misser i et begyndende forår med vintergækker og krokus i tusindvis.
Øyvind har fået et totalt hekseskud i ryggen, går fuldstændig skæv rundt - både kropsholdning og mentalt. Jeg har måtte låne lidt fra medicinskabet her på arbejdet for at holde ham kørende... Alt sammen fordi en gammel mand, i dårlig form, slæber tunge skabe for sin gravide kone!
og gravid DET føler jeg mig virkelig! synes det begynder at blive temmelig hårdt at gå på arbejde - håber hver dag jeg skal afsted, at det ikke bliver så travlt, så plukveer og hoftesmerter kan holdes i ave. Mange siger at jeg er klart større denne gang, hvad jeg også føler - men det skyldes nok mest, igen, den dårlige form. Mine mavemuskler har intet begreb om hvad en mavebøjning er mere... Sidst jeg udsatte den for det, er et barn en graviditet og masser af chokolade barer siden!
Mange knus til jer alle 3 fra mig.
Hanne

Anonym sagde ...

Hej
Ja i går kom Helge hjem fra Jylland med et flyttelæs fra sine forældres hjem. Det er jo skønt at pakke ud og sige nej og ih og åh, men så melder spørgsmålet sig "hvor gør vi af det"? Ja, der er bare at vente på at en eller to drenge flytter og vi kan få os indrettet lidt anderledes. Her er overfyldt og nu er her mega overfyldt :-( Ellers var det skønt at vågne op til en herlig dag, i går sagde de i vejrudsigten at vi skulle have efterår de kommende dage, men nej her er forår - sol og dejlig mildt vejr.
Glæd jer bare til at komme hjem, og vi glæder os vildt til at se jer alle 3. Knus Birgit

Anonym sagde ...

hej med jer ,håber at I stadig har det godt .Far har prøvet at sende ,men vi ved ikke om den kommer frem,derfor prøver jeg.Vi glæder os helt vildt til I får Dansk jord under føderne. Vi kommer i lufthavnen,jeg tænkte ni nat at Aske mor og jeg så kunne tage toget,så kunnefar og bedstefar tage bagage.knus og på gensyn mor