mandag den 11. februar 2008

Midtvejsevaluering

Er det ikke det som er saa populaert i disse tider?! Vi har nu vaeret afsted i 14 dage og vi har det alle fantastisk og nyder hver en dag med alle de oplevelser det bringer.

Aske, hvis velbefindende de fleste nok er mest interesseret i, nyder tilsyneladende at vaere ude at rejse. Han er blevet rigtig god til at sove i bilen mens vi koerer, men saa snart motoren stopper, vaagner han - klar til nye eventyr. Han suger alle indtryk til sig og er simpelthen saa nysgerrig. Han kan vaere lidt knotten naar hans foraldre bliver for kedelige men lige saa snart en fremmed siger den mindste lyd til ham, smiler han over hele hovedet og charmer alle i miles omkreds.
Hver en lille flaekke, og omraaderne mellem, har alle vandreture at byde paa, saa det bliver til en del vandreture af kortere eller laengere varighed. Heldigvis for div. baeredimser, som Aske for det meste nyder at sidde i - nogen gange bliver det dog lidt for udmattende med alle de vandreture, og saa tager han lige en lille lur - som f.eks. i dag da vi var ved Franz Josef gletcheren.

Jeg (Dani) har faaet revner paa begge haele, noget jeg aldrig har proevet foer, og uden soesters ekspertise paa omraadet, kastede Kim sig ud i at tape mine foedder ind i morges. Det virker tilsyneladende ok - har i hvert fald ikke haft saa ondt i dag.

Kim er turens store planlaegger og han soerger for hver dag at bringe os til nye, flotte steder - baade bag rattet og som tourguide. Ellers er arbejdsfordelingen som den plejer at vaere; jeg laver mad og Kim vasker op...

I dag koerte vi foerst til Okarito, en lille flaekke helt ud til havet. Her tog vi dagens foerste vandretur, ind i regnskoven for at komme til et udkigspunkt hvorfra der var fantastisk udsigt, dels over bjergene (som vi dog ikke kunne se meget af pga. skyer) og dels over en kaempe lagune. Det var en lidt sej hike derop, men det var, som altid, hele maset vaerd!

Bagefter gik turen videre sydpaa til Franz Josef gletcheren. HELT utrolig smuk natur!!! Det saa helt uvirkeligt ud, og jeg glaeder mig derfor til i morgen, hvor vi skal ud og se Fox gletcheren, som vi efter sigende kan komme taet nok paa saa vi kan roere isen - maaske det goer det mere virkeligt for mig?!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej med jer
Det ser og lyder ret så blæsende det I har været ude i de sidste par dage (så tænk I bare lidt på DK). Nå, men ellers alt vel herhjemme. Jeg kommer lige fra en weekend i sommerhus i Tisvilde sammen med Birgit, Julie og så de gamle. Så vi har også fået gået os nogle dejlige ture.
Mht. hælrevner, så er det eneste man kan gøre nemli at aflaste dem. Hvis I har tape med så pak dem godt ind, og lad gerne tapen være på så længe som muligt(feks. en lille uge) tag så tapen af og fil hælene samt omkring revnerne - og så er det der skal smøres! Smør med fed crem gerne morgen og aften, tag evt strømper på indtil cremen er suget ind i fødderne - og vupti, så er hælrevnerne klaret. Bliver de ømme, eller små revner igen, så put tæpe på igen.
Alt herfra for denne gang.
Kærlige hilsener til jer alle fra mig.

Anonym sagde ...

jeg prøver igen

Anonym sagde ...

hej med jer kære 3. Så nu har jeg vist styr på denne maskine. tusind tak for alle jeres dejlige oplevelser. vi har haft en skøn weekend. er nu hjemme fået vasket og pakket ud. vejret er ret godt for tiden høj luft så det er lidt længere lyst skønt. jeg har fortalt Gurli om jeres tur skal hilse.Frans er jo nu ikke langt fra jer knus mor