søndag den 17. februar 2008

Te Anau og Milford Sound

I gaar overnattede vi ved en camp 40 km. for Milford Sound. Det var ved soeen saa vi havde den bedste udsigt man kunne forestille sig, da vi vaagnede i morges. Dagen idag, soendag, er gaaet med at sejle ved Milford Sound hvilket var helt fantastisk. Det var smuk natur og de vildeste vandfald paa over 150 meter. Ellers var selve koereturen frem og tilbage til Milford Sound lige saa fantastisk. Vi er nu 120 km. syd fra Milford Sound i byen Te Anau.

Vaeret er helt fantastisk med sol hele dagen og jeg vil gaette paa de 25 grader. Derfor valgte vi i dag at grille laks fanget her ved byen og drikke New Zealandsk vin til (kun mig, Kim, selvfoelgelig, da Dani stadig ammer :-)).

I morgen tager vi til det sydligste af Syd oen til noget der hedder Catlins. Her skal vi se den guloejet pingvin og delfiner. Vi haaber at det naeste sted vi skal overnatte har bedre internet forbindelser end her, da man ikke kan ligge billeder ind. Beklager.

Ellers fortsaetter Aske med at udvikle sig. Vi synes at der sker noget nyt naesten hver dag. En ny tand for et par dage siden, og vi synes at der er maaske er en mere paa vej ved siden af. Ellers har han i dag gaaet nogle skridt mens Dani holdte ham i haenderne. Helt fantastisk at se. Derudover kan man se at han nyder det dejlige vejr og vores ferie. Han smiler og griner hele tiden, hvilket tiltraekker samtlige aeldre kvinder de steder hvor vi er :-). De skal alle hoerer hvor gammel han er og hvad han hedder. Meget hyggeligt.
Dani og jeg har det ogsaa godt. Vi nyder at se hvordan det gaar Aske og synes begge to at han klarer det saa flot. Vi synes at der sker saa meget, saa I, kaere familie, har noget at glaede jer til.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej med jer
I kan tro at jeg spændt går og venter på at møde Aske igen (og jer andre da også). Det bliver spændende om han nu kan finde på at løbe skrigende væk fra moster. Nå, men den tid den glæde!!
Det lyder bare mægtig dejligt alt det I fortsat oplever - så tag det gerne med hjem i foto så jeg kan se og høre hvad I oplever.
Glæder mig til at se jer....igen.
kh Connie

Anonym sagde ...

hej Aske. I dag er det dig der skal have en hilsen, tillykke med din tand, jeg glæder mig rigtig meget til at se den ,men især dig hvornår er det du kommer hjem,hvad tid? bedstemor har nu været ude og købe en høj stol til dig,håber du bliver glad for den. jeg kan forstå du udvikler dig meget, glæder mig til vi skal være sammen. hils far og mor og sig vi glædeer os også til at se dem knus bedstemor

Hanne sagde ...

hvor lyder det bare lykkeligt og herligt altsammen! tænk hvis hver dag var som jeres er for tiden? håber da i kan begynde at glæde jer lidt til at komme hjem igen alligevel...
Vi har det alle godt og er klar til at hverdagen starter igen ovenpå en skøn vinterferie med masser af besøg, legetid og tilfældige sengetider.
Baby har det vist godt - i disse minutter har den hikke! Esther er for alvor blevet god til at komme omkring på egne ben - hun nyder vildt at kunne følge efter de andre, danse rundt og forcere dørtrin! Det motoriske fylder vist alt for tiden, hun snakker løs, men uden et eneste af de ord vi møjsommeligt har lært hende...
Otto er i rigtig spørgealder , fx idag - "mor man klipper jo i en baby når man klipper neavlestrengen - hvorfor det? "
"hvad betyder skråstreg?"
Hvorfor kan man ikke tælle stjernerne?" eller da han fik en bold i hovedet og sagde meget alvorligt til Regine -"du må ikke bestemme nu for jeg har næsepine..." (nyopfundet ord!)
Regine glæder sig til at starte i skolen imorgen, hun savner sine kammerater hvilket jo er godt, men også lidt underligt at vi som forældre bare ikke er "nok" mere. Hun er vist som hun skal være hvad det angår.
Dani og Kim + lille søde Aske, vi glæder os til i snart kommer hjem. Jeres bil står trygt hos os og får et par ture en gang i mellem. Lidt øgenavne har vi til den hvis i mangler...
Knus fra HAnne

Anonym sagde ...

Hej med jer,
Ja skrev jo også i går, men tænker lige at jeg altså bliver nød til lige at fortælle at det dejlige vinter solskindsvejr er stoppet for denne gang.
Knus og fortsat god tur - glæder mig til at se det helt store dias når I kommer hjem