onsdag den 27. februar 2008

Hjemme igen!

Så har vi atter dansk jord under fødderne - og i det store hele er det vist meget godt! Det er lidt underligt at være hjemme igen og opdage, at verden er fortsat uforandret... Irma ligger hvor den hele tiden har ligget, vejret er gråt og vådt som da vi tog afsted, rengøringskonen har igen snydt os osv. osv. osv. Lige nu ligger Aske inde i sengen og sover, Kim ligger på sofaen og slapper af, jeg er i gang med 4. maskine vasketøj og billederne fra ferien er netop blevet lagt ind på computeren - nu skal der så redigeres, slettes og sorteres (et projekt som vist ikke bliver færdigt hverken i dag eller i morgen).

Turen hjem gik godt omend den til tider føltes noget lang... Der er vist kun et ord at sige om turen på de knap 13 timer fra Hong Kong til London og det er LANG. Vi havde et par timer i London, og de gik med at strække ben, få lidt mad og drikke og ellers lade op til den sidste flyvning. Aske faldt i søvn inden vi lettede fra London og trods forsinket take-off, landede vi planmæssigt i København 19.20 (vi takker for medvind) i går aftes. De spændte bedsteforældre og farbror Brian tog imod os i lufthavnen - vi har en formodning om, at det primært var for at se Aske?! :o)

Det er svært at afrunde sådan en dejlig ferie med ord, men hvis jeg skal forsøge mig med en lille opsummering på den sidste måneds tid, må de overordnede ord vist være fantastisk, smukt, oplevelsesrigt, afslappende, hyggeligt og samvær. Det har været en helt ubeskrivelig måned som har budt på så mange fantastiske oplevelser og ikke mindst helt ubeskrivelig smuk natur. Kim og jeg er enige om at de naturmæssige højdepunkter har været gletchere og Milford Sound, stærkt efterfulgt af hvalturen for Kims vedkommende... Generelt må man sige, at det er et land som byder på så meget smuk natur, at man dagligt betages og forundres over at der kan være så smukt på så forholdsvis lille et areal. Det har været en gave som familie at være afsted - 1 måned hvor vi ikke havde andet end tid til hinanden... Berigende at blive mindet om at livet er andet og mere end den almindelige hverdag hvor energien gang på gang bliver brugt på ligegyldige peditesser. For mig har det især (endnu en gang) været dejligt at genodage glæden ved at være afsted og ikke gå op i hvor beskidt ens hår er, om tøjet nu matcher i farverne, om ens eneste gryde er ren eller lige skal vaskes op osv. Dejligt at have nærhed og samvær i højsædet og glædes over de små ting. Hjemme går jeg f.eks. og bruger masser af tid på at tilberede mad sammensat efter alle kunstens regler for at opfylde div. sundhedsmæssige idealer og så være af sted og høre sin mand dag efter dag sige "tak for dejlig mad, hvor smagte det fantatisk" når menuen blot består af kogte ris med lidt tun, majs og tomater til :o)


Inden jeg fortaber mig i de store tanker, vil jeg slutte for denne gang, men må sige, at vi vist er blevet så glade for denne blog, at historierne ikke slutter her... Synes det er en nem og god måde at informere jer om store og små ting i vores hverdag, så mon ikke vi ses på bloggen fremover?!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

tusind tak ,vi jeg er så glad for I er hjemme,men også for I fik denne oplevelse,håber I får mange flere,glæder mig til I kommer i morgen mor

Anonym sagde ...

tusin tak for i går.jeg har fået jeres maeil ind ,men jeg kan ikke finde ud af at sende,det må I vise mig mæste gang knus mor